זרימה ושליטה בנגינה בתופים

טכניקה – זרימה ושליטה בנגינה בתופים

  1. אחיזה במקלות – יש מספר עקרונות בסיסים לאחיזה טובה, בסופו של דבר האחיזה היא דבר אישי שעליכם למצוא בעצמכם ובעזרת המורה שלכם. כאשר נותנים מכה המקל צריך לקפוץ ולהיות משוחרר בכף היד. תנועת המכה והשחרור היא כמו תנועת כדרור כדורסל על הרצפה.
  2. ישיבה זקופה – ישיבה בצורה נינוחה ולא לחוצה משפרת את השליטה בנגינה ומונעת בעיות גופניות בעתיד.
  3. חמשת סוגי המכות השימושיים ביותר בנגינה הם: single stroke, double stroke, flam, flat flam, buzz roll. במרבית הנגינה נשתמש בסוגי מכות אלה בשילובים שונים.
  4. שילוב הרגליים תוך כדי אימון תרגילי הטכניקה. חשוב לציין שאחד המרכיבים החשובים בשליטה בתופים הוא מציאת שיווי המשקל, ויחס נכון בין הרגליים לידיים. יש לתרגל לאט ולתת לגוף למצוא את האיזון הנכון.
  5. מומלץ לתרגל את היסודות על התופים ככל שניתן, הפד משמש כתחליף שאין ברירה. לא לשכוח שהכלי האמיתי הוא התופים ולא הפד!! לכן, כמה שיותר שעות נגינה על התופים.
  6. אימון “סולמות” על התופים. חשוב לסדר את התופים והמצילות בצורה הנכונה ביותר. שהתנועה אל התופים תהיה הקצרה והנוחה. לחשוב בצורה הכי טבעית מבחינת התנועה. בתרגיל הבא כל אחד יכול להמציא לעצמו את סדר המכות והתופים. הרעיון הוא לעבור בין התופים והמצילות בטבעיות. אפשר לחשוב על התנועה בין התופים לפי צורות לדוגמא: משולש, ריבוע, איקס וכו’..
  7. נשימה – יש לנשום בצורה סדירה ורצופה, ולהשתדל כמה שניתן לא לעצור את הנשימה. לא רבים שמים לב לכך אך לעיתים הנשימה מפריעה לנו בנגינה כאשר היא משמשת כמימד קואורדינציה נוסף. ניתן לתרגל שאיפה ונשיפה לפי רבעים בתיבה.
  8. :צורת האימון
    • אימון איטי – כולם רוצים לנגן מהר, אבל חשוב מאד להתאמן לאט בהתחלה ורק אחר כך להגביר את מהירות. כאשר אנו מתאמנים לאט יש יותר זמן לשים לב לפרטים ולהבין את הדברים וגם לגוף קל יותר לזכור ולהתרגל לתנועות שבנגינה.
    • המשכיות בזמן האימון – אימון טוב הוא כמו הופעה עם התחלה אמצע וסוף. התחילו בחימום טוב, הביאו את האימון לשיא באמצעו ואל תפסיקו לפני הסוף. נהוג להגיד שלא חשוב כמה מתאמנים אלא איך, אך בכל זאת דרוש זמן מינימאלי כדי להשיג תוצאות. חמש דקות לא יספיקו, כנראה…
    • המשכיות לאורך זמן – אימון בודד, טוב ככל שיהיה, לא יביא לתוצאות. נסו לשמור על רצף של אימונים לאורך השבוע כדי לראות שיפור והתקדמות וכדי לא לאבד את מה שכבר השגתם
  9. “השילוש הקדוש” – שליטה מלאה, מתי אני יודע שהשגתי שליטה מלאה בתרגיל כלשהוא:
    • זמן – הצלחתי לבצע את התרגיל לפחות חמש דקות רצוף בלי להתבלבל
    • מהירות / עוצמה – הצלחתי לנגן את התרגיל מהר, לאט, חזק וחלש.
    • רצף – אני מסוגל לעבור מתרגיל אחד לתרגיל שני ולחזור חזרה לתרגיל הראשון בטבעיות.
  10. מתיחות – אני נוהג להתחיל ולסיים את האימון במספר תרגילי מתיחות ידיים ורגליים כדי לחמם את השרירים לקראת הנגינה ולשחרר אותם לאחר מכן.

שתפו את העמוד

שלחו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אפשר גם בטלפון 050-3556598