פיתוח הגרוב וה- time

פיתוח הגרוב וה- time

 

  1. דינאמיקה – אופן השמעת הצליל ביחס לצליל אחר, ואופן הנגינה. דינאמיקה בעיני היא אחד הדברים היותר משמעותיים במוזיקה. כמתופפים אנו צריכים להיות עם יכולות דינאמיקה מגוונות, לנגן חזק וחלש, עם הדגשות ובלי. מומלץ ללמוד את מושגי וסימני הדינאמיקה במוזיקה. פיאניסימו pp- לנגן בשקט מרבי. פיאנו p – לנגן בשקט. מצו פיאנו mp – לנגן בצורה בינונית שקטה. מצו פורטה mf – לנגן בצורה בינונית חזקה. פורטה f – לנגן בצורה חזקה. פורטיסימו ff – לנגן בצורה חזקה ביותר. וקיימים סימני הדגשה שונים.
  2. תרגול יסוד הפאראדידל עם הדגשה שזזה בכל תיבה שש-עשרית אחת קדימה. לתרגיל זה אני קורא accented paradiddle
  3. כאשר אנו מתייחסים להדגשות בתוך המקצב כך למעשה נוצר לנו ה”גרוב”. בתרגיל זה ניתן לבחור מקצב שאנחנו מכירים היטב ולנסות כל פעם להדגיש מקום אחר בתוך התיבה, וניתן להדגיש כל פעם תוף או מצילה שונים. יש הבדלים גדולים בגרוב ובתחושה כאשר מדגישים במקומות שונים על ההי הט.
  4. נגינה הי הט עם יד שמאל (כנגן ימני). כאשר אני מנגן על ההי הט בשמאל אני מרגיש כמתופף אחר, וכך נוצרים מקצבים חדשים. יש תחושת גרוב שונה.
  5. נגינה איטית – לנגן במהירות איטית היא אחד הדברים הקשים ביותר למתופף אך כמובן היא גם אחד הדברים המשפרים ביותר. כשאר מנגנים לאט יש לגוף זמן להתרגל לתנועות ולהפנים את הקצב. כתרגיל אפשר לשים את המטרונום על מהירות 50 לנגן מקצב שאנו מכירים וכל פעם להחסיר ביט אחר בתיבה .
  6. הכרת תבניות ריתמיות שונות וחיזוק תחושת ה- time. יש לנגן את כל התבניות תוך כדי ספירת רבעים בקול רם. חשוב לשלוט ולדעת את חלוקות הקצב השונות.
  7. פוליריתמיקה ודיספלייסמנט. נסו לנגן מקצב שבו אנו מזיזים את המקצב למקום אחר בתוך התיבה.
  8. שליטה במשקלים שונים. 7/8 , 5/8 , 6/8, לנגן 3 על 4, מקצבים לטינים ואפריקאים.
  9. תבניות קצב שונות עם 2 מכות על הבייסדראם, תוך כדי נגינת הי הט ברבעים וספירה בקול רם..

שתפו את העמוד

שלחו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אפשר גם בטלפון 050-3556598