לימוד תופים לילדים

לימוד תופים לילדים

לימוד תופים לילדים הפך נפוץ והמון ילדים רוצים להתחיל ללמוד תופים. אין ספק שתופים הוא כלי כיפי מאוד, מהנה, ומעצים את הילד. האם כדאי לנו ההורים לשכנע את הילד ללמוד תופים? או אם הילד רוצה ללמוד, האם כדאי לנו לחכות עם זה? היום נדבר על לימוד תופים לילדים קטנים, ונעמוד על הצרכים והתובנות שיש בלימוד תופים  לילדים.

*המאמר נכתב בלשון זכר אך פונה לשני המינים.

הגיל ההתחלתי ללמוד תופים משתנה בין ילד לילד. בדרך כלל ניתן לתחיל ללמוד תופים בגיל שש או שבע. אך לעיתים יש ילדים שיכולים להתחיל גם קודם. ההתאמה של הילד ללימוד תופים היא מאוד אינדוויאולית וקשורה למספר גורמים עיקריים. על מנת להתחיל ללמוד תופים צריכים להילקח בחשבון מספר דברים:

  • גובהו הפיזי של הילד/ה
  • יכולת מוטריקה גסה ועדינה
  • יכולת ריכוז והקשבה
  • הבנה וביצוע משימות
  • רצונו של הילד/ה ללמוד תופים

כאשר מתופפים צריך להשתמש בידיים וברגליים, לכן יש חשיבות שהילד יהיה בגובה המתאמים על מנת שיוכל להשתמש ברגליים תוך כדי הישיבה על הכיסא. לעיתים כאשר הילד איננו גבוה מספיק לומדים לתופף רק עם הידיים ובהמשך משלבים את הרגליים בנגינה.

יכולת המטוריקה והתנועה היא חיונית ללימוד תופים, כמובן שחלק מהדברים מתפתחים וניתן לשפר אותם, אך יש ביכולת מוטורית בסיסית על מנת שהילד יכול ללמוד תופים.

ברוב המקרים כאשר לומדים תופים אופן הלימוד הוא פרטני, לכן הילד צריך להיות עם יכולת בסיסית של ריכוז וכמובן הקשבה וביצוע משימות ומטלות.

הדבר האחרון הוא החשוב מכל!! האם הילד רוצה ללמוד תופים? אם כן, אז שום דבר אחר לא חשוב, העיקר שהילד רוצה ללמוד ומגשים את חלומו הקטן!

מהו הגיל הנכון להתחיל ללמוד תופים?

התשובה הפשוטה תהיה גיל תשע. בגיל זה הילד גדול פיזית מספיק על מנת לתופף על התופים, ובעל יכולת ריכוז מספיקה כדי להפנים את הלימוד וכמובן מספיק מפותח מוטורית בשביל לנגן. אך ניתן להתחיל ללמוד תופים גם בגילאים צעירים יותר. אצלנו בבית הספר  יש תלמידים בגיל 6 אשר לומדים, נהנים ואפילו מתקדמים מאוד יפה. אם יש את כל התנאים המתאימים ובעיקר מורה טוב עם ניסיון בלימוד ילדים קטנים.

לימוד תופים לילדים - אונליין?

כיום יש מספר אפשרויות ללימוד תופים. ניתן ללמוד במסגרת פרטונטלית עליה נרחיב בהמשך, וגם ניתן ללמוד תופים אונליין. במסגרת האתר שלנו ניתן להירשם ללימודי תופים אונליין המותאמים לילדים. אפילו לילדים שאין להם תופים בבית, פיתחנו קורס מדהים שבו לא צריך כלל תופים אלא ערכת לימוד בסיסית הכוללת מקלות ופד אימונים. בשיעורי האונליין הילד מתבונן על המסך ומנגן יחד עם המורה באופן מסודר. השיעורים עצמם קצרים ועוסקים בנושא אחד כך שיותר קל לילד להבין ולהפנים את החומר. הדור של היום יותר בנוי לאופן לימוד אונליין וללא ספק עקב מגפת הקורונה לימוד אונליין מול המחשב הפך ל”רגיל” ביותר. כמובן שאופן לימוד כזה אינו מתאים לכולם, יש ילדים להם קשה יותר להתרכז ולתחבר למסך.

לימוד תופים לילדים - פרונטלי?

יכול להיות שהילד שלך יתחבר יותר ללמוד תופים פרונטלי. אין ספק שאופן הלימוד הפרונטלי שונה מאוד מלימוד אונליין. בלימוד פרונטלי המורה פוגש את התלמיד, רואה אותו מנגן, משוחח איתו, מבין אותו, מקשיב לו, מעצים אותו. אין צורך לעשות השוואה בין שתי אפשריות לימוד אלה, כיוון שלכל תלמיד מתאים משו אחר. הלימוד הפרונטלי יקר יותר, מסובך יותר לוגיסטי ולא תמיד נגיש לכולם.

מערכת תופים לילדים

כיום רוב התלמידים רוכשים מערכת תופים לילדים אחרי שהילד מתחיל ללמוד מספר חודשים. אני ממליץ לא לקנות מיד אלא רק אחרי שההורים רואים שיש מידת מה של רצינות והתמדה. זה כמובן משתנה מילד לילד אך חשוב מאוד גם לא לחכות עם הקניה יותר מדי כדי לא לגרום לילד תסכול ויאוש. כיום רוב מערכות התופים שנמכרות הן מערכות תופים אלקטרונית. יש יתרונות רבים ברכישת מערכת אלקטרונית:

  • מערכת זולה באופן יחסי
  • אינה משמיעה רעש החוצה, ניתן להשתמש עם אוזניות
  • מערכת קטנה שאינה תופסת מקום רב בחדר
  • ניתנת להזזה והרכבה בקלות
  • ניתן להתאמן בקלות

אצלנו בבית הספר אנחנו לא מכריחים את ההורים לקנות תופים. ההחלטה האם לקנות תופים לילד היא החלטה של ההורה. ניתן לרכוש תופים אצלנו בחנות במרכז שוסטר בתל אביב. ובחלק מהזמן, יש אצלנו אפשרות להשכיר תופים לתקופה מסויימת כדי לבדוק האם הילד אכן מתמיד וממשיך עם הלימוד.

לימוד תופים - שי פסטרנק בית הספר לתופים

שתפו את העמוד

שלחו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

אפשר גם בטלפון 050-3556598